Saturday, December 17, 2011

Tengku Sophia tak wujud ?

Assalamualaikum ,
yeahh , ramai yg tye , kenape aku dah lame tak onl ,
sebabnye aku sangat sibuk , terlalu sibuk , sebab nak exam kan ? homwork pun banyak yg aku tak siapkan lagi , dalam proses la skg ni .
Okayy ,, ha , nampak tak tajuk entry aku kali ni ? pasal Tengku Sophia kan ? seorang insan yg mampu menghangatkan zaman siber dengan cerite die mengutuk agama islam dan negara Malaysia ,
wahh , kalahkan artis youu , ramai blogger yang nak buat liputan pasal kes ni , dari ke twitter sampai ke pesbook , siap ade pages anti tengku sophia lagi kau , hai , cito nyo yang si sophia ni kutuk-2 islam gile kaw-2 lahh kan , kalah kopi kaw !
bg aku kalau tak suka agama islam tu kau punye pasal lahh , janji tak yah lahh kutuk-2 kan ?
okayy . lepas dah beberape hari kecohh pasal kes ni , ade seorang insan yang bernama Marsha diva Utamy telah membuat pengakuan bahawa tengku sophia tak wujud dan tengku sophia tu telah mengambil gambar dirinya as DP , haishh , keliru ni , betul ke tak ke ? still tak tahu . lepas tu , tampil seorang lagi insan yang mengaku dirinya sebagai tengku sophia , tp bukan die yang mengutuk islam tu , name je same . 
okayy , untuk merungkai masalah ni , aku dah jumpa satu blog yang dah buat research pasal kes ni , so , hasilnya TENGKU SOPHIA is Fake ! okayy , kalau nak tahu dengan lebihhh lanjut , jom bace hasil yang aku telah copy kan ni , harap boleh buat korg lebih faham :_

Tengku Sophia Tak Wujud? Ini lagi satu teori yang boleh aku katakan sekarang ini. Sebab beberapa gambar yang Tengku Sophia (TS) share kat akaun twitter dia sebenarnya adalah dari artwork orang lain. Aku ada buat photo-search dan berjaya menemui kecacatan dalam perkongsian gambarnya.

Ini adalah gambar yang dia share bersama dengan status tweetnya di twitter sebenar dia.. Dia kata tu gambar tahun lepas dan dia nak pergi tempat tu lagi dengan boyfriend dia…

tengku sophia tak wujud satu konspirasi penipuan

dan bila aku siasat, gambar tu adalah dari tumblr seseorang bernama Anne ni… tapi tumblr anne ni dah unavailable. dapat tengok kat weheartit.com je la..

tengku sophia tak wujud satu konspirasi

Selain tu gambar gitar yang kononnya dikatakan pemberian Alex, iaitu boyfriend dia… 



Dan bila aku siasat gambar tu, aku hanya jumpa gambar ni kat page seorang perempuan ni yang bernama Manugavassi

tengku sophia tak wujud penipuan konspirasitengku sophia tak wujud konspirasi tipu islam malaysia

Dan lagi satu adalah gambar dia berpelukan dengan boyfriend dia yang mana dikatakan Daniel yang shot tadi.

tengku sophia tak wujud konspirasi

Tapi cuba korang klik Google Photo Search yang aku dah buat ni..

kosnpirasi tengku sophia

I mean, ada berlambak gambar yang sama yang dikatakan Daniel yang shot.

Dan lagi satu gambar yang dia kata dia tengah cas handphone-nya ni…

tengku sophia twitter

Kalau korang pergi kat entry seorang perempuan ni, korang akan jumpa gambar yang sama. Hanya blog ni je yang ada gambar yang sama. Tempat lain takde. Tu yang pelik tu…

gambar tengku sophia

Gambar dalam twitter yang dia share pun sama je kebanyakannya ambil dari internet… Juga profile photo dia aku rasa itu bukan diri dia yang sebenar.

Boleh aku katakan Si TS ni adalah seseorang yang mengelirukan. Adakah sebab dia dah buat salah then nak tutup kesalahan dengan buat cerita baru dan share gambar dari internet? Siapa sebenarnya TS ni? Siapa sebenarnya Alex?  Kita semua tak tahu… Yang pasti hanya TS dan Allah je yang tahu cerita sebenar.

Aku rasa terpanggil untuk siasat lepas dapat komen ni dari Cik Kiki berkenaan kekeliruan TS ni. Kalau takde angin masakan pokok bergoyang…

Sekarang, aku dah malas nak cakap pasal TS ni. Terlalu banyak kekeliruan. Lupakan je lah pasal TS ni. Orang kata kalau was-was tinggalkan. So aku harap ni entry last aku pasal Tengku Sophia ni.

No comments:

Post a Comment