Saturday, January 21, 2012

pemergian seorang hamba Allah .

Assalamualaikum :)
Ouhhh No ! aku telah membunuh seekor lebah , #berdosakah aku ?
Abaikan pemilik blog ni okayy .

Hem , Okayy , nampak tajuk entry ni ? Walaupun aku lambat sikit nak update cite pasal berita pemergian arwah izwan pilus ni , tak bermakna aku tak tahu apa-2 mengenainya okay .
Aku tahu , cuma nak cari berita-2 yang sahih dulu pasal kes ni .
mengikut rumors yang dihebahkan , arwah meninggal sebab jangkitan dalam darah , tapi jangkitan ni pada tahap yang serius . Pada mulanya arwah hanya demam kuning , tapi lama-2 keadaan arwah semakin serius .
Arwah pernah dimasukkan ke wad beberapa bulan sebelum arwah meninggal .
Arwah sempat buat show masa new year dengan kak farawahida . Bagi aku , arwah seorang yang sangat baik dan pandai layan peminat , sebab sesetengah artis tu tak suka layan peminat kan , tapi tidak arwah , tengok twitter die pun aku tahu , lepas je arwah dapat on twitter die , terus tanya semua sahabat-2 die sihat ke tak . Salah seorang peminat arwah , pernah tanya arwah sihat ke ? dan arwah menjawab di awangan . Apa maksudnya ? mungkin itu petanda awal . 
pemergian arwah sangat dirasai terutamanya di kalangan artis dan peminat , sebab arwah seorang artis yang jarang terpalit kontroversi yang buruk-2 . arwah seorang yang sentiasa tersenyum dan selalu ingin buat rakan-rakannya tersenyum , teringat pula lagu arwah , kembali senyum :)
namun sebagai manusia biasa kita harus redha dengan segala ketentuan yang telah ditetapkan . arwah meninggal pada jam 6.15 petang ditemani ahli keluarga dan beberapa rakan di hospital ampang . sama-2 sedekahkan al-fatihah buat arwah . takziah diucapkan . for more information click here :)

p/s : takut memikirkan saat-2 kematian .

No comments:

Post a Comment