Tuesday, January 24, 2012

Broga Hill :)

Assalamualaikum :)
Salam 1 blogger , okayy , camne cuti raye cine korang ? Kalau yang kerja pejabat tu mesti tension je , sebab hari rabu dah kene kerja , yang masih bersekolah tu cuti seminggu :))
Broga Hill ? huh ? korang tak tahu ape itu broga hill ? maksud dalam bahasa melayu nye , Bukit Broga . Aku ngan family ngan cousin aku , menghabiskan masa cuti raya cina ni dengan memanjat ,ehhh , mendaki bukit broga ni , wahh , aktiviti sihat kan ? haha . Bagus-2 . Seawal 5.30 pagi , dah bangun , nak tunggu turn ke bilik air , amik nombor tau , haha . Lepas solat , dalam pukul 6.30 tu kakak sedare aku pecut kete pergi broga hill , untuk pengetahuan uools , bukit broga ni kat semenyih , pakai highway je cepat sampai , haha , lagipun tak banyak kete , memang bestla bawak laju-2 , melayang rase badan aku ni .
Kiteorang sampai dalam pukul 7.10 camtula , pastu dah masuk parking , keluar balik , sebab nak pi toilet sat . harus diingatkan , bila dah masuk broga ni , tade ape yg dijual kat dalam ni tau , just ade jamban kampung ngan orang jual jelly kelape . kiteorang pun keluar balik singgah kedai beli roti yang besar ngan sekaya , air mineral , pastu pegi toilet . Masuk parking balik , parking kene bayar 2.00 ringgit malaysia tau .
bila dah sampai tunggu kete lagi satu pula , cousin aku .
Bila dah get ready tu , kiteorang pun memulakan expedisi kiteorang memanjat gunung kinabalu , chewahh , bukit broga la , tercabut agaknye kaki aku panjat gunung kinabalu tu . Bukit ni senang je nak daki , sebab dah ade track die dah , just follow je , untuk kakak-2 makcik-2 yang cun-2 tu pun bole daki , tapi memang bukit ni tak landai la . tengah mendaki tu , banyak berhenti la , sebab mak aku penat la pulak kan , biasela faktor usia , haha :) peace .
Ade juga orang yang pergi broga ni dari malam lagi , sebab nak tengok sun rise , bole buat unggun api juga kat atas puncak ni , bukit broga ni ade 4 puncak , tp disebabkan aku malas nak naik kat atas sekali , cukula puncak 1 je , haha , sebab adik aku pun dah muntah-2 , morning sickness agaknye , haha , tadelah , maybe sebab preasure kot , tulah orang tak biase buat aktiviti camni , haishh .
Sepupu aku yang lain naik sampai puncak 2 and 3 kot , orang kate , puncak yang kat atas tu , ade shooting , dengar cite nye , ade aaron aziz ! 
Pastu bila dah sampai puncak tu kiteorang pun shoot sana sini la , ngan mak aku skali posing tau , kalah super model you  , haha :) pastu kiteorang makan roti kat atas bukit tu , memang super duper cantiklah kat atas tu , sejuk jugak , cantik sangat ! speechless :)
dalam pukul 10 camtu kiteorang gerak turun bukit , memang menjunam beb , haha , sampai adik aku tergolek la , nasib baik tergolek jatuh dalam semak , kalau tak , memang bye-2 la . Pastu kan , ade sorang sis ni , jatuhh tau , berguling-2 lah dari atas bukit sampai ke bawah , macam filem hindustan tu , nasib baik ade sorang brother ni sambut tangan die , alolo , cinta bukit broga lah pula , haha ,  member sis yang jatuh ni ni jerir je , bukan nak tolong , hauyaiii . pastu brader ni dah malu kan , die pergi camtu je , sis ni mesti tercari-cari sape yang selamatkan aku ? , cewahhh , haha :)
Turun bukit lebih memenatkan dari naik , lebih mencabar . Bila dah sampai bawah , kiteorang makan jelly kelapa yang sejoukkkk , sedap gile lah . Bukan la sedap sangat tapi sebab jelly tu tengah sejuk kan .
Balik tu , kiteorang singgah rumah makcik aku and makan tengah hari , balik rumah tu , memang tak sedar diri la , sume terbongkang tidur , petang-2 sikit tu , makan popiya otak-2 mak aku goreng . Whole day kiteorang memang best la , hem , nak tengok gambar kat sane ? tengok bawah ni yea :)

ni gambar permulaan :)
dua-2 teletubies ni cousin aku :)
kuning tu my mummy , yang pink tu , budak muntah+tergolek *blushing
perjalanan diteruskan




 

 






ouhh tidakk , belakang saye ade teletubies !!!help!

 
saye telah menghalang teletubies itu *sorry


tu je gambar . kalau nak tahu macam mane kat broga hill ni , pergi sendiri okayy , memang best :) 9/10 bintang :)

p/s : nantikan edited broga hill pic di next entry okayy :)



No comments:

Post a Comment