Sunday, March 11, 2012

BioChem :)

Assalamualaikum ...
Huh , jap-2 , nak tarikk nafas dalam-dalam jap ...
baru lege sikit . Dah dua hari dah aku berulang-alik ke UKM Bangi , *ecehhh , perasan macam budak universiti pulak la kan . Jangan terkezut yea readers , pemiling belog ni baru 17 , belum masuk u lagi .
Aku ulang-alik sebab ade seminar Chemistry ngan Bio kat sane . Balik je dari ostel hari Jumaat tu , terus pegi pasar malam . Pastu dahh penat terus tidur . Awal-2 pagi dah kene bangun , drift pegi UKM ,
Seminar ni dijalankan selama 2 hari , hari sabtu untuk Bio , Ahad untuk Chemist .

Seminar ni dijalankan oleh Haffa Izza , seorang wanita yang penuh dengan Ilmu dan azam . Aku boleh rasekan yang teacher ni sangat bersungguh nak ajar student die . Aku pun berusaha lah paham ape yang teacher ajar . Kat dalam dewan tu ramai yang dari MRSM ngan SBP , tak pandangla budak SMK cam aku ni . Tp tape , aku just fikir , Ilmu yang teacehr nak ajar tu , semua orang berhak dapat . So  aku pun berusaha lahh memahami ape yang teacher ajar tu , aku memang mula dari zero , dan aku boleh jadi hero , tapi kene ade usaha dulu . Lepas je pegi seminar ni , aku dah nampak dah jalan , supaya aku tak dapat gagal lagi :)

Wahh , semangat nye aku ni :) Yela ape guna dah belajar mase f4 tp time exam stilll failed , aku rase macam aku belajar zero sangat , so , I.Allah , ade mase lagi untuk aku cover . So , back to my goal , aku sebenarnye nak share Ilmu yang aku dapat kat sane . Tp bukan dalam entry ni , sebab Cik Didi nak tengok D.Lee Chong Wei malam ni , all england 2012 akhir . Whuhuuuu ~~~ berkobar-kobar den rase .

So , next entry aku akan share ilmu and tips belajar . Kalau sape yang tak sabar-2 tu , bolehla Email kat aku , aku ade beli buku kat sane , sape nak beli kat aku pun bole , just tinggalkan comment je , ty aku reply :)
Okayy , tu je ilmu yang aku nak share , I.Allah lepas nieyhh , tips add math pun aku akan share :) Tak guna kan kita ada ilmu tapi tak kongsi , tak kenyang pun makan ilmu , malah kita jadi lebih lapar nak ilmu .  Okayy , till then , chaww , tunggu next entry okayy :)

p/s : kat UKM semalam ade konsert :)

No comments:

Post a Comment