Tuesday, January 15, 2013

Apa?

Assalamualaikum :)
Hye to all
Apa pasal tajuk entry ni apa ? That is because, I am just shock when I realised that I am now 18 years old even not at all, I mean kan buffday I tak coming lagi, so, I am not totally 18 . 

And apa yang paling membuatkan aku like tekejut lahh kan, when aku sedar yang ....
" ehh, apehal the way I talk ni macam orang tua"

ha, since then lah aku macam what going on? then, aku pun try to change my mind set.
Then, aku try to look more matured and act like orang dewasa uolss.
Then, aku cuba tukar the way aku fashion, Try to look more matang than before. Look more outsatnding.

Haha, aku tatauu ape aku merepek sekarang sebab, otak tetiba kosong*najwa latep* .  So, guys, live needs improvement and some changes. But, make sure lahh changes tu ke arah kebaikan okayy:)
But I want uoollss clear about this thing. 
Dengar elok-elok,
Aku memang tidak suka manusia yang mengcompared kan orang yang menutup aurat dan tidak. And for more specific, ada setengah orang cakap macam ni 

" elehh, kau tu harap je pakai tudung, tapi pegang tangan jugak "

and some people

" tapela, aku tak pakai tudung and warna rambut, asalkan aku solat, si timahhh*contoh* tu, harap je pakai tudung tapi tak solat"

or sometimes

"ramai je orang yang pakai tudung tapi berzina "

and so onn lah. Dan, aku tak mahu orang mencampur adukkan aurat dan kejahatan. Dosa is dosa, and Aurat is aurat. let me clarify you. Tidak semestinya dia itu tidak memakai tudung jahat, Namun, dia tetap berdosa kerana tidak memakai tudung. Dan tidak semestinya orang yang memakai tudung itu baik, kerana setiap kejahatan yang dia lakukan, itu tetap dikira Dosa. Faham tak?
I tak suka bila orang pandang serong kat orang yang tak bertudung, memanglah berdosa, tapi, kita mana tahu mungkin dia nak berubah tapi tade pembimbing, sebab itu pentingnya positif thingking. People, let us together make them change. People tu kan ada baik dan buruknya, ada lebih dan kurangnya. So, let us be like jari jemari yang saling memerlukan itu. Okayy? janganlah kita menghukum seseorang itu dari segi luaran, sejahat-jahat seseorang itu, pasti ada sedikit ruang keinsafan dalam dirinya. Sebab itu Allah takdirkan hati manusia di dalam, supaya manusia tidak mudah menilai seseorang dari luaran. Tapi, janganlah kau tetiba bogell tengah-2 shopping komplekss pulak, pastu kau kate "kau orang mane tahu , iman dalam hati " ha, memang tak lahh kan. So, ambil yang jernih, buang yang kerohh okayy :)

Wassalam. 
GTG

p/s : tadi bolah seri -__-

No comments:

Post a Comment