Monday, May 13, 2013

My new life Begin !

Assalamualaikum :)
Hye To All and Hey-Ho!

Blog adalah tempat untuk aku meluahkan dan berkongsi perasaan dan part of my life. Blog aku takde genre yang tertentu. Just a free blog that I can share what happend in my life and also it happend in your life too. Sooner or later it gonna happend. Jadi untuk menempuh ujian yang mendatang, we must to learn it from someone or from yourself. Kadang-kadang kita boleh identify what the hikmah despite of ujian tu. Tapi, sebagai manusia juga, kadang-kadang kita malas nak cari gali pengajaran yang kita dapat dalam setiap ujian. Just remember, setiap ujian ialah pengajaran. I have been through so many trials life dalam usia muda. My dad was died when I was nine. And my family had been through so many things. So, now, we just learn what a life is. What heaven is, what means by happines. Aku nak kekalkan kebahagiaan ni. 

Walaupun family aku tade duit banyak, tapi redha dan ikhlas tu dah cukup buat aku rasa kaya dalam cara yang lain. Duit memang boleh buat orang gembira, tapi ada jugak orang suffer just because of money. Walaupun rumah aku kecik, cukup untuk buat family aku boleh share this happines together. Rumah kecil, tapi, macam aku cakap tadi, redha dan ikhlas jadikan rumah aku besar dalam cara lain.

So, entry kat atas ni adalah part of perjalanan hidup aku sepanjang nadi aku berdenyut untuk 18 tahun, bila nadi aku nak berhenti? Aku tak tahu. So, I have made a decision, aku nak sambung matriks ! Whatever people keep talking about matriks, aku cuba kuatkan semangat dan tekad melalui solat istikharah dan solat hajat. Petunjuk yang aku dapat bukan dalam bentuk mimpi. Tapi, setiap kali aku sembang ngan mak aku pasal matriks, mak aku sangat berharap aku masuk situ than UPU. Lagi, aku rasa semangat aku ke matriks lagi berkobar. So, whatever it is, that my final decision !

So, aku berazam untuk jadi pelajar baru kat matriks, no more Adibah si sekolah menangah dan rendah. Haha. Result aku agak teruk ataupun just nice je sepanjang sekolah menengah dan rendah. Sebab dulu memang aku aktif sikit koko, and aku ni tak pandai sangat nak bahagi masa dengan betul. Dan mind set aku jugak macam budak kelas last sekali walaupun aku duduk kelas first. Aku ada mind set yang sangat teruk, aku selalu fikir result aku dah okay bila tengok ada result yang sikit dari aku. Aku takda usaha sendiri contohnya macam nak tanya cikgu ke apa . Kadang-kadang niat tu ada, tapi tak terpegi or in other word aku ni malas. Betul cakap mak aku, aku ni pemalas. Haha. Suck !

Tapi, I am no more a malas girl, I am gonna turn all the negatif to positif. Jadi manusia yang gunakan masa lalu sebagai pengajaran. So, aku dapat banyak sangat pengajaran. Haha. Sebab banyak sangat bad habbit. So, itu jugak yang setiap pelajar perlu ada dalam diri. Now, aku tahu hala tuju aku dan cita-cita aku. Kalau dulu, semua aku tanya mak aku dan aku buat keputusan nak jadi apa pun sebab mak aku. Sekarang, aku tetap dengar pendapat mak aku, sebab each word yang mak aku cakap tu memang peransang untuk aku berjaya. Tak kiralah, dalam kereta ke, kat rumah ke. Mak aku selalu bebel pasal pelajaran. Aku suka setiap kata yang keluar dari mulut mak aku. And aku wonder, kalaulah, mak aku ni jadi kaunselor. Haha.

Until now jelah aku nak share. So, bubye, aku type entry ni bukan nak meraih simpati atas cerita sedih aku. Tapi nak bukak minda sesapa yang feel no confident macam aku jugak. So, tu jelah sedikit nukilan ikhlas dari lubuk hati aku. Bye and Assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment